Новини МТСБУ

Моторне (транспортне) страхове Бюро України бездоганно виконує свої міжнародні зобов'язання та функції в умовах війни

01.04.22

«Ми всі стикаємося з трагічною та унікальною ситуацією війни, ініційованої Російською Федерацією в Україні: у нас зараз одне Національне Бюро (МТСБУ), яке є членом Ради Бюро «Зелена картка» знаходиться під обстрілами, але все одно продовжує працювати», – заявила Сандра Шварц, президент Ради Бюро «Зелена картка» у ексклюзивному інтерв’ю аналітичному виданню XPrimm.

«Це здається фантастичним і майже неймовірним, але так, це правда – співпраця з МТСБУ за всіх цих обставин триває, незважаючи на драматичну реальність», – підкреслила вона.

Війна в Україні викликала величезний потік біженців, що залишили Україну, і багато хто з них подорожує автомобілем. Таким чином, поруч із сприянням загальній консолідації зусиль для того, щоб допомогти їм справлятися з трагедією війни та пошуком притулку, європейські страховики мають справу також з дуже конкретною технічною проблемою: ДТП за участі автомобілів на українських номерах у контексті того, що в екстремальній ситуації багато з них виїхало до європейських країн без укладання договору обов’язкового міжнародного страхування «Зелена картка».

Як справляються з ситуацією українські страховики та МТСБУ, які продовжують працювати попри війну, та яким чином вибудовується співпраця з Російським Бюро зараз і в перспективі – такі питання Сандра Шварц отримала від журналістів.

На питання стосовно оцінки кількості українських автомобілів, які зараз пересуваються європейськими дорогами, Сандра Шварц пояснила, що попри те, що Рада Бюро знаходиться у постійному контакті з владою країн, які мають безпосередній кордон з Україною, і загальна кількість біженців відома, існує значний дефіцит інформації щодо кількості автомобілів на українських номерах, які полишили країну після початку військової агресії.

«Таким чином, поки що ми не маємо агрегованих точних даних, але ми впевнені, що є величезна кількість автівок на українській реєстрації, які не лише перетинають український кордон на виїзд, але й їдуть далі по Європі, де люди сподіваються знайти притулок. І багато з цих автівок не мають належного страхового захисту.

Така ситуація не є легітимною, але стала загальноприйнятою через її надзвичайність, оскільки перевірка, чи мають люди належну страховку, є набагато менш важливою, ніж надання їм доступу до притулку в найкоротший термін. Проте звичайно, є необхідність її вирішення».

Шварц пояснила, що існує кілька національних ініціатив для забезпечення українців безкоштовним або дешевим страхуванням «Зелена картка», або для покриття на деякий час збитків, викликаних незастрахованими українськими автомобілями.

«Також вже розпочалась дискусія, чи має це бути якесь спільне загальноєвропейське рішення, та яким чином може працювати такий механізм», – зауважила президент Ради Бюро. Вона пояснила, що з цього питання Ради Бюро тісно контактує з Insurance Europe (Федерація страховиків та перестраховиків, що об’єднує 39 страхових асоціацій Європи), щоб визначитись з рішенням, яке найкращим чином розв’яже ситуацію, що склалась.

Завдяки тому, що українське Бюро «Зелена картка» та страховики-повні члени МТСБУ ведуть активну роботу, українські водії можуть віддалено пролонгувати поліс, у якого завершився термін дії або отримати новий в цифровому форматі (в вигляді файлу pdf). У поточній ситуації при перевірці документ буде прийнятий у цифровому форматі, незважаючи на те, що це є невідповідністю щодо рекомендацій UNECE, згідно яких «Зелена картка» є чинним документом лише у випадку, коли вона надається у паперовому вигляді.

Нарешті, війна в Україні істотно впливає також на співпрацю з російським та білоруськими Бюро Зелена картка

«Перше питання полягає в тому, як і в який спосіб це ще можливо, за умов санкційного режиму, щоб переконатися, що російське Бюро в змозі виконати свої зобов’язання як член Ради Бюро. Звичайно, більшість питань на даний момент пов’язані з фінансовими аспектами, грошовими переказами тощо. Ми, як система, повинні вирішити, враховуючи репутаційні аспекти, чи доцільно мати серед членів Бюро національне Бюро Росії. Відповідно до правил системи «Зелена картка», єдина причина призупинення членства конкретного національного бюро полягає в тому, що воно порушує наші правила. Таким чином, ми повинні насамперед проаналізувати, чи це так, чи ні».

Нагадаємо, що у зв’язку зі збройною агресією зі сторони Росії та Білорусі, Загальними зборами повних членів МТСБУ було прийнято рішення про розірвання з Національними Бюро цих країн двосторонніх угод про взаємне визнання страхових сертифікатів «Зелена картка».

Починаючи з 00 год. 00 хв. 05.04.2022 будь-які страхові сертифікати «Зелена картка», видані російськими або білоруськими страховими компаніями, вважаються недійсними на території України, а транспортні засоби, за умови відсутності відповідного українського полісу обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності, є незабезпеченими (незастрахованими).

Крім цього, з цієї ж дати припиняється дія всіх українських договорів міжнародного страхування «Зелена картка» на території Росії та Білорусії.

Страховикам-повним членам МТСБУ забороняється укладання договорів міжнародного страхування «Зелена картка», дія яких поширюється на територію Росії чи Білорусії.

Генеральний директор МТСБУ Володимир Шевченко прокоментував:

«Ми щиро дякуємо всім європейським колегам за ту допомогу, яку вони надали та продовжують надавати українським громадянам, що змушені були поїхати за кордон. Це стосується як пільгових умов страхування автотранспорту українців, так і гуманітарних ініціатив та моральної підтримки.

Також сподіваємось, що Рада Бюро «Зелена картка» знайде можливість зайняти більш жорстку позицію щодо членства російського та білоруського Бюро. Безпрецедентна ситуація розв’язання війни Росією, вбивства мирних жителів нашої країни вимагає також безпрецедентної реакції від європейського співтовариства».

Перевірка "Автоцивілки" ПЕРЕГЛЯНУТИ
ОЦІНКА
ДІЯЛЬНОСТІ
СТРАХОВИКІВ
ПЕРЕГЛЯНУТИ